Ekonomi

NFL’in ‘Pazar Bileti’ nedeniyle 4,7 milyar dolar tazminat ödemesine karar verildi

Ulusal Futbol Ligi (NFL), Kaliforniya’daki federal bir jüri tarafından “Sunday Ticket” hizmetinin abonelerine 4,7 milyar doların üzerinde tazminat ödemeye mahkum edildi. Perşembe günü jüri, NFL’nin üye takımlarıyla birlikte komplo kurarak hizmetin fiyatını yapay olarak şişirdiğini ve milyonlarca konut ve ticari aboneyi etkilediğini tespit etti.

Davacıların avukatı tarafından belirtildiği üzere, konut sınıfına 4.6 milyar dolar verilirken, barlar ve restoranlar da dahil olmak üzere ticari abonelere 96 milyon dolar verildi. Kararın onanması halinde, ABD antitröst yasası uyarınca üç katına çıkabilecek ve NFL’nin ödemesi potansiyel olarak 14 milyar doların üzerine çıkabilecek.

NFL karardan duyduğu hayal kırıklığını dile getirerek, karara itiraz etme niyetinde olduklarını belirtti. Lig, toplu dava iddialarını “temelsiz ve dayanaksız” olarak nitelendirdi.

“Sunday Ticket” yayınlarıyla ilgili olarak 5 Haziran 2024 tarihinde başlayan ve on yılı aşkın bir süredir devam eden dava sonuçlandı. Aboneler, NFL’nin yayın ortaklarıyla yaptığı anlaşmaların, eski tek dağıtıcı olan DirecTV’nin daha yüksek fiyatlar talep etmesini sağladığını iddia etmişti. Halihazırda, “Sunday Ticket” için bir konut aboneliği, şu anda dağıtımcı olan YouTube aracılığıyla 449 dolara kadar çıkabiliyor. Ne DirecTV ne de YouTube’un ana şirketi Google bu davada sanık olarak yer almadı.

Aboneler NFL’i, erişimi kısıtlamak ve CBS ve Fox tarafından yerel maç yayınları için ödenen dağıtım hakları ücretlerini korumak için “Sunday Ticket” fiyatlarını şişirmekle suçladı. DirecTV AT&T’nin (NYSE:T), Google ise Alphabet’in (NASDAQ:GOOGL) bir iştirakidir.

Ancak NFL, “Sunday Ticket “ın yerel olarak da ücretsiz yayınlanan maçların erişilebilirliğini genişleten “premium” bir ürün sunduğunu savunarak herhangi bir suiistimali reddetti.

Davadaki davacılar, Haziran 2011’den Şubat 2023’e kadar “NFL Sunday Ticket” satın alan DirecTV aboneleri olup, en az 2,4 milyon konut müşterisini ve yaklaşık 48.000 ticari kuruluşu kapsamaktadır. Yasal süreçler, spor yayın haklarının karmaşıklığını ve piyasa talebi ile fiyatlandırma arasındaki dengeyi vurgulamıştır.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu