Ferrari akü uzmanlığını artırıyor, şirket içi üretimden vazgeçiyor
Ferrari elektrikli araçlara geçerken batarya teknolojisi bilgisini geliştiriyor, ancak CEO Benedetto Vigna’ya göre şirket batarya hücrelerini kendi bünyesinde üretmeme kararı aldı. Pazartesi günü konuşan Vigna, Ferrari’nin elektrikli araçlardaki geleceği için batarya hücresi bileşenlerini anlamanın önemini vurguladı.
2019’da hibrit-elektrikli otomobil satışına başlayan lüks spor otomobil üreticisi, 2025 sonunda ilk tamamen elektrikli otomobilini piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Geçen yıl yaklaşık 14.000 otomobil üreten Ferrari, batarya hücrelerini kârlı bir şekilde üretmenin mümkün olmayabileceğini kabul ediyor.
Vigna, batarya hücreleri üzerine yeni bir araştırma merkezinin açılışı sırasında, “Hücreleri açmak ve içinde ne olduğunu anlamak istiyoruz” dedi. Bologna Üniversitesi ve NXP Semiconductors ile ortak bir çalışma olan merkez, Ferrari’nin uzun vadeli akü hücresi uzmanlığını derinleştirmeyi amaçlıyor. Bilgi birikimine yönelik bu çabaya rağmen, üretim, araştırma girişiminden elde edilen içgörülerden yararlanarak harici üreticilerle devam edecek.
CEO, batarya hücrelerine “kara kutu” muamelesi yapılmamasının ve kimyalarının derinlemesine incelenmesi gerektiğinin önemini vurguladı. Elektrokimyaya odaklanan E-Hücreler Laboratuvarı, başlangıçta lityum bazlı, sıvı hal hücreleri üzerine araştırmalara öncelik verecek. Ancak laboratuvar, yeni kimyalar ve teknolojiler ortaya çıktıkça bunları keşfetmeye de hazır. Vigna, şimdilik katı hal pillerinin Ferrari’nin ihtiyaçları için uygun bir seçenek olarak görünmediğini belirtti.
Akü hücresi uzmanlığını destekleme hamlesi, Ferrari’nin üretim için uzman dış üreticilere güvenme stratejisini sürdürürken elektrifikasyona olan bağlılığının altını çiziyor. E-Cells Laboratuvarı, Ferrari’nin elektrikli araç teknolojisinin ön saflarında yer almasını sağlamaya yönelik stratejik bir adımı temsil ediyor.
InvestingPro İçgörüleri
Ferrari elektrikli bir geleceğe doğru hızlanırken, yatırımcılar şirketin mali sağlığını ve piyasa performansını yakından takip ediyor. Ferrari (RACE) 75,44 milyar dolarlık güçlü piyasa değeriyle lüks otomotiv sektöründeki finansal gücünü ortaya koyuyor. Şirketin pil teknolojisinde inovasyona olan bağlılığı, 55,89 gibi yüksek bir F/K oranı gibi sağlam finansal ölçütleriyle yansıtılıyor ve bu da yatırımcıların pil hücrelerini kendi bünyesinde üretmemesine rağmen gelecekteki büyümesine olan güvenini yansıtıyor.
InvestingPro’nun dikkat çeken bir ipucu da Ferrari’nin 9’luk mükemmel bir Piotroski Puanına sahip olması ve bunun da şirketin elektrikli araçlara geçiş için araştırma ve geliştirmeye yatırım yaparken çok önemli olan güçlü bir finansal pozisyona işaret etmesi. Buna ek olarak, Ferrari 3 yıl üst üste temettüsünü artırma başarısı göstererek, elektrifikasyona doğru stratejik geçişinin ortasında hissedarlara güvenilir bir geri dönüş sinyali verdi.
2023’ün 1. çeyreği itibariyle son on iki ayda %17,17’lik önemli bir gelir artışıyla, şirketin Bologna Üniversitesi ve NXP Semiconductors ile işbirliği içinde E-Cells Laboratuvarı gibi araştırma çabalarını destekleyen finansal gücü açıkça görülmektedir. 49,82’lik güçlü brüt kâr marjı, Ferrari’nin yeni teknolojilere yatırım yaparken maliyetleri etkin bir şekilde yönetme becerisinin de altını çiziyor.
Daha derinlemesine analiz ve ek içgörüler arayan yatırımcılar için, Ferrari’nin mali durumuna kapsamlı bir bakış sunan 18 InvestingPro İpucu daha mevcuttur. Bu değerli ipuçlarına erişmek için InvestingPro ‘yu ziyaret edin ve INVTROZEL1A kupon kodunu kullanarak InvestingPro aboneliğinde %20’ye varan indirim kazanın. Bu özel teklif, Ferrari elektrik çağına girerken yatırımcıların daha bilinçli kararlar almasına yardımcı olacak.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.